سئو و بهینه سازی سایت tag:http://seobase.mihanblog.com 2020-02-15T13:03:23+01:00 mihanblog.com بررسی معایب خرید بازدید یا ترافیک برای سایت 2017-07-04T09:02:48+01:00 2017-07-04T09:02:48+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/448 مهرنوش فلاحی تمام اصول سئو سایت با این هدف پیش می رود که میزان ترافیک و بازدید سایت افزایش یابد. در این صورت این سایت در رنکینگ گوگل، در رتبه مناسبی قرار خواهد گرفت. البته قبلا هم گفته شده است که وجود هر کاربری برای سایت مناسب نیست بلکه تنها کاربر ثابت، می تواند به طور موفقیت آمیزی، رتبه سایت شما را بالا ببرد در حالی که  تاثیر آن ماندگار است. اما نکته جالب که لازم است بدانید، طبق اصول سئو، بازدیدهای سایت به دو نوع تقسیم می شوند:۱-     بازدیدهای واقعی (ارگانیک)این نوع ب تمام اصول سئو سایت با این هدف پیش می رود که میزان ترافیک و بازدید سایت افزایش یابد. در این صورت این سایت در رنکینگ گوگل، در رتبه مناسبی قرار خواهد گرفت. البته قبلا هم گفته شده است که وجود هر کاربری برای سایت مناسب نیست بلکه تنها کاربر ثابت، می تواند به طور موفقیت آمیزی، رتبه سایت شما را بالا ببرد در حالی که  تاثیر آن ماندگار است. اما نکته جالب که لازم است بدانید، طبق اصول سئو، بازدیدهای سایت به دو نوع تقسیم می شوند:


بررسی معایب خرید بازدید یا ترافیک برای سایت

۱-     بازدیدهای واقعی (ارگانیک)

این نوع بازدید مربوط به زمانی می شود که در نتیجه جست و جوی کاربر از گوگل حاصل می شود.

۲-    بازدیدهای خریداری شده

در این حالت، شما به گوگل هزینه ای پرداخت می کنید تا لینک سایت شما را در قسمتی از صفحه خود تبلیغ کند و با این کار شما تبلیغات انجام داده اید در نتیجه علنا بازدید را خریداری کرده اید.

خرید بازدید سایت بین وبسمترها اهمیت زیادی یافته بود زیرا سریع تر می توانستند رتبه خود را در گوگل بالا ببرند ولی این کار معایبی دارد که توصیه می شود خرید بازدید صورت نگیرد:

۱-     ممکن است بازدیدها واقعی نباشد.

گاهی اوقات وبمسترها، بسته های بازدید خریداری می کنند و تا چند روز مشاهده می کنند که سریعا رتبه ان ها افزایش یافته ولی پس از آن افت و بازگشت مجدد به خانه اول را مشاهده خواهند نمود. این نشان می دهد که کاربها واقعی نبوده اند زیرا اگر این گونه بود باز هم در روزهای آتی، از سایت شما بازدید می کردند.

۲-   بازدید ها واقعی است ولی ارتباط با سایت شما ندارد.

اگر فرض کنیم که بازدیدها هم واقعی باشد، ولی اگر کاربر به موضوع سایت شما علاقه ای نداشته باشد، باز هم تاثیر نخواهد داشت چون این بازدیدها هدفمند نیستند. در این صورت این کاربرها، سریعا سایت شما را ترک می کنند. در نتیجه ضریب بازگشت سایتشما بالا می رود و این مسئله برای گوگل بدان معنا است که کیفیت سایت شما پایین است در نتیجه تاثیر منفی بر رنکینگ سایت شما خواهد گذاشت.

۳- افزایش بازدید، سودی برای شما ندارد.

این مسئله درباره سایت هایی که فروش محصول دارند خیلی مهم است. زمانی که شما تمایل دارید بازدید سایت خود را بالا ببرید مسلما برای این است که فروش محصول شما زیاد شود. پس اگر کاربرها غیر واقعی باشند، نه تنها سودی برای شما ندارند بلکه هزینه شما برای خرید بازدید هم هدر رفته است.

حتما بخوانید :


منبع: بررسی معایب خرید بازدید یا ترافیک برای سایت
درباره ی سئوی ارگانیک چه می دانید
]]>
درباره ی سئوی ارگانیک چه می دانید ؟؟ 2017-07-04T08:57:27+01:00 2017-07-04T08:57:27+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/447 مهرنوش فلاحی در دنیای امروز که کسب و کار در دنیای مجازی افزایش یافته است، مسلما رقابت افراد برای موفقیت بیشتر در فعالیت و تجارت الکترونیکی در مقایسه با رقبا نیز افزایش یافته است. فعالان بخش تجارت های الکترونیکی، لازم است بدانند که موفقیت آن ها، در گرو جذب کاربر بیشتر و ماندگار است و برای رسیدن به آن باید سایت خود را بهینه کنند.سئو سایت براساس فاکتورهای قانونی گوگل و اصول سئو انجام می گیرد ولی برخی از افراد، در این زمینه نیز تخلف می کنند و روش هایی را برای گمراه کردن گوگل در پیش می گیرند تا بتو در دنیای امروز که کسب و کار در دنیای مجازی افزایش یافته است، مسلما رقابت افراد برای موفقیت بیشتر در فعالیت و تجارت الکترونیکی در مقایسه با رقبا نیز افزایش یافته است. فعالان بخش تجارت های الکترونیکی، لازم است بدانند که موفقیت آن ها، در گرو جذب کاربر بیشتر و ماندگار است و برای رسیدن به آن باید سایت خود را بهینه کنند.

سئو سایت براساس فاکتورهای قانونی گوگل و اصول سئو انجام می گیرد ولی برخی از افراد، در این زمینه نیز تخلف می کنند و روش هایی را برای گمراه کردن گوگل در پیش می گیرند تا بتوانند در رنکینگ گوگل، رتبه بهتری داشته باشند و در نتیجه بازدید سایت آن ها افزایش یابد. اما این کار باعث می شود که گوگل بتواند آن ها را شناسایی و در لیست سیاه قرار دهد. بنابراین روش سئو سایتاهمیت زیادی دارد.

اگر شما از روش هایی برای سئو سایت استفاده کنید که کاملا واقعی هستند و بر طبق الگوریتم ها و فاکتورهای گوگل پیش می روند، در این صورت به آن سئوی ارگانیک می گویند. به عبارت دیگر در سئوی ارگانیک، هدف این است که کار بهینه سازی کاملا واقعی و طبیعی باشد.


سئوی ارگانیک

مزیت کاربرد سئوی ارگانیک

کاربران سایت شما، افراد واقعی هستند و همین امر لزوم واقعی بودن سئو سایت را تایید می کند. زمانی که سئوی سایت شما ارگانیک و واقعی باشد، اگر کلمات کلیدی سایت به رتبه اول برسد، ماندگار خواهد ماند و البته در ادامه اگر شما اقداماتی که برای حفظ موقعیت لازم است را انجام دهید، این ماندگاری، ادامه دار خواهد بود.

حال زمانی که صفحات و کلید واژه ها ماندگار شوند، رنکینگ یا رتبه بندی سایت و یا آن صفحه بالا می رود در این صورت لینک های ان بخش از سایت شما در ایندکس گوگل قرار می گیرد. در نتیجه زمانی که کاربرد عبارتی را متناسب با سیات شما سرچ می کند، گوگل لینک رتبه عالی سایت را در اختیار او قرار می دهد.

لذا همان گونه که متوجه شدید، سئوی ارگانیک منجر به قرار گیری سایت در ایندکس، افزایش رنکینگ سایت و در نهایت افزایش بازدید از سایت می شود. سئوی ارگانیک در تجارت های الکترونیکی نقش خیلی مهمی را ایفا می کند چون کاربر، مشتری نیز هست و قصد دارد که از سایت خریداری کند پس هر چه سئو سایت واقعی تر باشد، اعتماد مشتری بیشتر خواهد شد.

حتما بخوانید :

منبع: درباره ی سئوی ارگانیک چه می دانید ؟؟
]]>
منظور از آنالیز سایت چیست؟ 2017-07-03T08:33:58+01:00 2017-07-03T08:33:58+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/446 مهرنوش فلاحی زمانی که قصد دارید سایت خود را سئو کنید، باید ابتدا متوجه شوید که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاست؟ رفتار کاربران نسبت به سایت  و مطالب خود را بررسی کنید، از نظر رقابتی، خور را با رقبا مقایسه کنید تا متوجه شوید شما در سطح و رتبه ای قرار گرفته اید و این به معنی آنالیز سایت است. شما تا قبل از این که متوجه خطاها، اشتباهات و حتی برتری خود نسبت به سایت های دیگر هم موضوع خود نشوید، نمی توانید برای سئو سایت خود، برنامه ای منظم تدوین نمایید. بنابراین همان گونه که متوجه شدید، آ زمانی که قصد دارید سایت خود را سئو کنید، باید ابتدا متوجه شوید که نقاط قوت و ضعف سایت شما کجاست؟ رفتار کاربران نسبت به سایت  و مطالب خود را بررسی کنید، از نظر رقابتی، خور را با رقبا مقایسه کنید تا متوجه شوید شما در سطح و رتبه ای قرار گرفته اید و این به معنی آنالیز سایت است. شما تا قبل از این که متوجه خطاها، اشتباهات و حتی برتری خود نسبت به سایت های دیگر هم موضوع خود نشوید، نمی توانید برای سئو سایت خود، برنامه ای منظم تدوین نمایید. بنابراین همان گونه که متوجه شدید، آنالیز سایت دو جنبه اصلی دارد:


منظور از آنالیز سایت چیست؟

۱-    آنالیز سایت خود برای دریافت معایب و پیشرفت های سایت

۲-    آنالیز سایت با سایر سایت های رقبا

در نتیجه برای موفقیت در این امر، شما ابتدا باید بدانید که آنالیز سایت چه مراحلی دارد و دلیل لزوم ان ها چیست.

مراحل آنالیز سایت

۱-     محتوای سایت را بررسی کنید.

همان گونه که گفته شد، مهمترین بخش آنالیز سایت، بررسی سایت خود از همه نظر است. ابتدا به سراغ محتوا بروید. ویدیوها، تصاویر و متن ها را بررسی کنید. محتوای شما باید از عنوان و توضیحات مناسب برخوردار بوده و همچنین حضور کلمات کلیدی در آن ها به اندازه و مناسب باشد.

۲-    سرعت سایت را بررسی نمایید.

سرعت بالا آمدن سایت برای کاربر بسیار مهم است. امروزه افراد نه تنها می توانند با کامپیوتر و لپ تاپ، بلکه با گوشی هم می توانند ارد سایت ها مختلف شوند لذا سایت شما باید دو ویژگی مهم داشته باشد:

–         سرعت بالا امدن و بارگذاری سایت بالا باشد. زیرا اگر سرعت سایت کند باشد، کاربر حس می کند که سایت مشکل دارد و منتظر نمی ماند لذا کم کم سایت شما کاربران خود را از دست خواهد داد.

–         طراحی سایت باید به گونه ای باشد که اگر فردی ان را بر روی گوشی باز نمود، جای تصاویر و آیکن ها به هم ریخته نشود حتی دیده شده که در برخی سایت ها، متن هم بهم می ریزد لذا مرتب سایت را بر روی گوشی چک کنید تا از سرعت و طراحی ان در این زمینه هم مطمئن شوید.

۳- لینک های داخلی سایت را بررسی کنید.

هر صفحه در سایت شما باید یک لینک داشته باشد. این لینک ها را بررسی کنید و مطمئن باشید که خراب نیستند همچنین سعی کنید از انکر تکست در متن استفاده کنید و درست بودن آن ها را بررسی نمایید.

۴-  به لینک های خارجی هم اهمیت دهید.

بخش دیگری از آنالیز سایت، مربوط به لینک های خارجی می شود. رتبه و اعتبار سایت هایی که با آن ها رقابت دارید را بررسی کنید. سایت های کم اعتبار، رتبه شما را پایین می آورد.

۵-  انالیز سایت رقبا، بخش مهمی از انالیز سایت

این کار بدان منظور است که کیفیت سایت خود را نسبت به ان ها بسنجید و همچنین بتوانید از ایده های ان ها برای بهتر شدن سایت خود بهره ببرید. لذا همیشه به سایت رقبا سر بزنید تا در رقابت شکست نخورید.


منبع: منظور از آنالیز سایت چیست؟

حتما بخوانید :

کدام ابزار های رسمی سئو ارزش وقت گذاشتن دارند؟
]]>
معرفی الگوریتم کافئین گوگل 2017-07-03T08:29:57+01:00 2017-07-03T08:29:57+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/445 مهرنوش فلاحی در سئو سایت، هدف اصلی، افزایش بازدید سایت است که این هدف با جذب کاربر بیشتر تحقق می یباد. هر کاربر در زمانی که به سایتی رجوع می کند به دنبال یافتن پاسخ سوالات یا کالای مورد نیاز خود است لذا هر چه سایتی از این نظر قوی تر باشد، مسلما تعداد کاربر بیشتری از آن بازدید می کند.لذا به منظور سئو سایت و در نتیجه افزایش بازدید سایت، وبمسترها باید طی یکی برنامه زمانی منظم، اقدام به آنالیز سایت خود نمایند تا نقاط قوت و ضعف سایت را بررسی و نسبت به رفع و تقویت آن ها اقدام نمایند. در این راستا، ی در سئو سایت، هدف اصلی، افزایش بازدید سایت است که این هدف با جذب کاربر بیشتر تحقق می یباد. هر کاربر در زمانی که به سایتی رجوع می کند به دنبال یافتن پاسخ سوالات یا کالای مورد نیاز خود است لذا هر چه سایتی از این نظر قوی تر باشد، مسلما تعداد کاربر بیشتری از آن بازدید می کند.

لذا به منظور سئو سایت و در نتیجه افزایش بازدید سایت، وبمسترها باید طی یکی برنامه زمانی منظم، اقدام به آنالیز سایت خود نمایند تا نقاط قوت و ضعف سایت را بررسی و نسبت به رفع و تقویت آن ها اقدام نمایند. در این راستا، یکی از اقدامات، تغییر در محتوای سایت است. حال در زمانی که سایتی محتویات خود را تغییر می دهد، گوگل باید بتواند آن تغییرات را شناسایی کند چون در رتبه بندی سایت تاثیر دارد.

گوگل قبلا سیستمی به نام سیستم ایندکس (index) داشت که در آن ابتدا تک تک صفحات یک سایت بررسی می شود و سپس هر سایت براساس کلمات کلیدی خاص آن که در گوگل هم ثبت شده است، گروه بندی می شوند و زمانی که فردی عبارتی را سرچ می کند، متناسب با موضوع جستجو شده، یکی از صفحات از ایندکس در اختیار او قرار می گیرد.

عیب این روش این بود که سرعت به روزرسانی گروه ها با هم متفاوت است و از طرفی گوگل برای به روز رسانی هر گروه، باید اطلاعات صفحات ورودی را آنالیز کند که زمان آنالیز متفاوت است در نتیجه به روزرسانی صفحات همزمان نخواهد بود اما امروزه گوگل الگوریتمی به نام الگوریتم کافئین طراحی نموده است که مشکلات فوق را ندارد.

 

الگوریتم کافئین گوگل

الگوریتم کافئین گوگل

 

کارایی الگوریتم کافئین گوگل

مهمترین حسن این روش، مدت زمان بسیار کم در به روزرسانی صفحات است که ابتدا صفحات در یک فایل کوچک قرار می گیرند بعد هر صفحه که تغییر کند، بلافاصله این تغییرات به طور مستقیم در آن صفحه اعمال می شود. این الگوریتم، یک پشتیبان بسیار مناسب برای محتوای سایت به حساب می آید. مهمترین ویژگی های این الگوریتم عبارتند از:

۱-    سرعت به روزرسانی صفحات در الگوریتم کافئین بسیار بالا است و در هر ثانیه هزاران صفحه را به روزرسانی می کند و در نتیجه کاربر می تواند به به روزترین صفحات دسترسی داشته باشد.

۲-    سرعت الگوریتم کافئین بالا است در نتیجه به گوگل کمک می کند تا جست و جوی معنایی در عبارات را در مقیاس های بزرگتر انجام دهد و در نتیجه نتایج بهتر و بیشتری را در اختیار کاربر قرار دهد.

 منبع: معرفی الگوریتم کافئین گوگل

حتما بخوانید :

روش های سریع قرار گیری در ایندکس گوگل
]]>
کدام ابزار های رسمی سئو ارزش وقت گذاشتن دارند؟ 2017-07-02T08:01:29+01:00 2017-07-02T08:01:29+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/444 مهرنوش فلاحی این جا، در قلب سئو و دقیقا جایی که شما بارها برای یادگیری اصول اولیه و نکات حرفه‌ای آن وقت صرف کرده‌اید شرکت‌های زیادی وجود دارند که تمرکز خود را نه روی انجام امور سئو و بهینه‌سازی، بلکه در تولید بهترین ابزارهای سئو قرار داده‌اند و از این راه نیز درآمد خوبی کسب می‌کنند. از آن جایی که عمده کاربران وقت، حوصله یا تکنیک کافی را برای سئو ندارند از این ابزارها خیلی خوب استقبال می‌کنند و بنابراین درخت ابزار و ملزومات سئو و بهینه‌سازی وب که خیلی قبل‌ها د این جا، در قلب سئو و دقیقا جایی که شما بارها برای یادگیری اصول اولیه و نکات حرفه‌ای آن وقت صرف کرده‌اید شرکت‌های زیادی وجود دارند که تمرکز خود را نه روی انجام امور سئو و بهینه‌سازی، بلکه در تولید بهترین ابزارهای سئو قرار داده‌اند و از این راه نیز درآمد خوبی کسب می‌کنند. از آن جایی که عمده کاربران وقت، حوصله یا تکنیک کافی را برای سئو ندارند از این ابزارها خیلی خوب استقبال می‌کنند و بنابراین درخت ابزار و ملزومات سئو و بهینه‌سازی وب که خیلی قبل‌ها در این عرصه  ریشه دوانده بود کم کم دارد به دوران بلوغ خود نزدیک می‌شود و ثمر می‌دهد.

دو دسته ابزار سئو در دنیا وجود دارد: رایگان و پولی. غیر از هزینه‌های احتمالی که برای استفاده از این ابزارها باید پرداخت وقت یا زمانی که برای انتخاب بهترین ابزار باید صرف شود بیش‌تر نگران‌کننده است و از طرفی هم نمی‌دانیم انتخاب ما در پایان درست بوده است یا نه.

مجموع این موارد باعث شد تا بهترین ابزار های رسمی سئو دنیا را تحلیل کرده و با معرفی آن‌ها به شما ببینیم دقیقا کدام یک ارزش وقت گذاشتن را دارند.

ابزار های رسمی سئو که ارزش وقت گذاشتن دارند

مهم‌ترین خصیصه ابزارهایی که می‌خوانید تولید بهترین نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در مدت زمان کوتاه است.

ابزارهای رایگان سئو

کنسول جستجو گوگل

کنسول جستجو گوگل

کنسول جستجو گوگل

 

بینگ وبمستر تولز

بینگ وبمستر تولز

بینگ وبمستر تولز

ابزار کراول Screaming Frog

سرویس Google Analytics

Google AdWords Keyword Planner

ابزار Soovle

ابزار برنامه‌ریزی کلمات کلیدی Ubersuggest

Google Search Console همان گوگل وبمستر تولزی است که در ۱۵ می سال ۲۰۱۵ به کنسول جستجو گوگل تغییر نام داد. این کنسول بزرگ‌ترین و معتبرترین ابزار گوگل در دنیا می‌باشد.

Bing Webmaster در کنار گوگل ابزار مناسبی برای مدیران سایت است تا همزمان نقسه سایت، کلمات کلیدی، URL و robots.txt مثل گوگل بررسی شود؛ هر چند که عمق داده‌های این ابزار رسمی سئو و توصیه‌های آن به گوگل نمی‌رسد.

ابزارهای پولی سئو

ابزارهای غیر رایگان برای کسب وکارهای کوچک نه؛ اما برای کسب وکارهایی که رشد یافته‌اند و جایگاه واقعی خود را یافته‌اند توصیه می‌شود. البته به خوبی می‌دانیم که در ایران حتی وب سایت‌های بزرگ و موفق باز هم از کنسول گوگل و امثال آن استفاده می‌کنند و ابزارهای پولی با توجه به محدودیت‌های پرداختی که برای ما وجود دارد چندان متداول نیست.

ابزار Moz Analytics

ابزار Moz Analytics

ابزار Moz Analytics

ابزار بهینه‌سازی محتوا Searchmetrics

Searchmetrics

Searchmetrics

ابزار بررسی ساده لینک‌ها و لینک‌سازی Majestic

آنالیزگر فنی ترافیک سایت SEMrush

آنالیزگر لینک LinkResearchTools

 

ابزار کشف تحلیلی کلمات کلیدی Keyword Discovery

Keyword Discovery

Keyword Discovery

ابزار سنجش مقیاس لینک‌های سایت Pitchbox

قابلیت‌ها و آموزش گام به گام کار کردن با هر یک از این ابزارها را به زودی در فست سئو می‌خوانید.

حتما بخوانید :

از گوگل ادوردز (Google AdWords) چه می دانید
]]>
بحران پنالتی لینک‌ ها را در گوگل دریابید 2017-07-02T07:29:29+01:00 2017-07-02T07:29:29+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/443 مهرنوش فلاحی تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا لینک‌ها مهم، موثر اما دوست‌نداشتنی هستند؟ اصلا چرا این قدر لینک‌های بی‌ارزش در دنیا وجود دارد  در حالی که ما فکر می‌کنیم بهترین پیوندهای ممکن را تولید کرده‌ایم و به این واسطه در حال ارتقا موقعیت سایت خود هستیم؟هر چند پاسخ به این سوال مشکل است و هنوز هم نمی‌توان استاندارد ثابتی برای لینک‌گذاری تعریف کرد اما گوگل با جریمه یا پنالتی‌های خود در زمینه لینک سازی به خوبی به تمام حرف و حدیث‌ها خاتمه داده است. طوری که می‌توان به کیفیت لینک و صحت استراتژی‌های لینک تا به حال به این فکر کرده‌اید که چرا لینک‌ها مهم، موثر اما دوست‌نداشتنی هستند؟ اصلا چرا این قدر لینک‌های بی‌ارزش در دنیا وجود دارد  در حالی که ما فکر می‌کنیم بهترین پیوندهای ممکن را تولید کرده‌ایم و به این واسطه در حال ارتقا موقعیت سایت خود هستیم؟

هر چند پاسخ به این سوال مشکل است و هنوز هم نمی‌توان استاندارد ثابتی برای لینک‌گذاری تعریف کرد اما گوگل با جریمه یا پنالتی‌های خود در زمینه لینک سازی به خوبی به تمام حرف و حدیث‌ها خاتمه داده است. طوری که می‌توان به کیفیت لینک و صحت استراتژی‌های لینک‌گذاری با توجه به جریمه‌های گوگل پی برد.

با ما باشید تا پنالتی لینک‌ها را در گوگل که تقریبا به بحران بزرگی برای وب سایت‌ها تبدیل شده اند بررسی کنیم.

انواع پنالتی لینک‌ها در گوگل

ارتباط یا اعتبار لینک‌ها در تمام پیوندهایی که به سایت شما وارد شده یا از سایت شما به سایت دیگری داده می‌شود مهم است و گوگل پاسخ آن را با افت رتبه سایت می‌دهد.

لینک‌های غیرطبیعی ورودی به سایت

این پنالتی در میان پنالتی‌هایی که تا کنون با آن‌ها رو به رو شده‌اید متداول‌تراست؛ چون کاربران همیشه عادت دارند لینک بخرند  تا SERP طبیعی سایت خود را بالا ببرند.

راه حل:

۱-      تمام لینک‌هایی که به سایت شما وارد می‌شوند را از طریق کنسول گوگل دانلود کنید

۲-      به تک تک لینک‌ها حسابرسی  و مثلا rel=”nofollow’’  را از آن‌ها حذف کنید

۳-      از ابزار Disavow links استفاده کنید. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا لینک‌هایی که از سایت‌های ضعیف منجر به کاهش رتبه سایت شما شده‌اند را حذف کنید

۴-      از این پس وقت خود را برای تولید لینک‌های طبیعی که خودتان ساخته‌اید صرف و از خرید بک‌لینک خودداری کنید.

 

پنالتی لینک‌ ها

پنالتی لینک‌ ها

 

لینک‌های غیرطبیعی خروجی از سایت

گوگل خیلی راحت لینک‌هایی را که برای دستکاری غیرطبیعی رنک یا رتبه سایت‌های دیگر در سایت خود قرار می‌دهید شناسایی می‌کند. هر کسی که به ازاء دریافت مبلغی لینک غیرطبیعی را ترویج دهد در واقع با این کار پنالتی دستی برای سایت خود دست و پا کرده است!

راه حل:

۱-      لینک‌های غیرطبیعی را حذف کرده یا با اضافه کردن” rel=”nofollow به آن‌ها مطمئن شوید مستقیم یا غیرمستقیم روی رتبه سایت شما اثر نمی‌گذارند

۲-      در حذف لینک‌ها کلی عمل کنید و مطمئن باشید با حذف یکی دو تا لینک گوگل فریب نمی‌خورد

لینکهای اسپم درج شده توسط کاربران

پروفایل و نظراتی که کاربران در صفحات مختلف سایت درج می‌کنند راه خوبی برای گسترش لینک‌های غیرطبیعی و ایجاد بحران بزرگی است تا گرفتار پنالتی لینک‌ها در گوگل شوید. برای این که هرگز با این پنالتی توسط گوگل جریمه نشوید بیش از پیش روی کامنت‌ها، محتوا پست مهمان و پروفایل‌هایی که توسط کاربران مختلف ساخته می‌شود تمرکز کنید.

 

حتما بخوانید :

منبع: بحران پنالتی لینک‌ ها را در گوگل دریابید
نیم نگاهی به 2 پنالتی اسپم گوگل و راه‌های برطرف کردن آن‌ها
]]>
سئو سایت نمایندگی بیمه ایران 2017-06-18T10:00:04+01:00 2017-06-18T10:00:04+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/442 مهرنوش فلاحی سئو سایت نمایندگی بیمه ایران توسط تیم فنی و تخصصی فست سئو با پشتیبانی بلند مدت انجام شد. مفتخریم  که اعلام کنیم قرارداد طولانی مدت با جناب آقای روزبه فلاحت خواه مدیریت نمایندگی بیمه ایران شعبه جردن در جهت سئو سایت ایشان امضاء کرده ایم تا بتوانیم به مرور زمان کلمات بیشتری را در صفحه اول گوگل قرار دهیم. در حال حاضر این سایت با کلمات : بیمه مسافرتی توریستی رتبه ۴۴ و بیمه ویزای تحصیلی و بیمه مسافرتی تجاری و بیمه مسافرتی اجباری سفارت و بیمه مسافرتی دا سئو سایت نمایندگی بیمه ایران توسط تیم فنی و تخصصی فست سئو با پشتیبانی بلند مدت انجام شد. مفتخریم  که اعلام کنیم قرارداد طولانی مدت با جناب آقای روزبه فلاحت خواه مدیریت نمایندگی بیمه ایران شعبه جردن در جهت سئو سایت ایشان امضاء کرده ایم تا بتوانیم به مرور زمان کلمات بیشتری را در صفحه اول گوگل قرار دهیم. در حال حاضر این سایت با کلمات : بیمه مسافرتی توریستی رتبه ۴۴ و بیمه ویزای تحصیلی و بیمه مسافرتی تجاری و بیمه مسافرتی اجباری سفارت و بیمه مسافرتی داخل کشور رتبه ۱ و بیمه مسئولیت رستوران رتبه ۲  و بسیاری از کلمات دیگر در صفحه اول گوگل قرار دارد و سعی بر این داریم تا علاوه بر بهتر کردن نتایج کلمات دیگری را نیز به رتبه های دلخواه برسانیم.

سئو سایت نمایندگی بیمه ایران

منبع: سئو سایت نمایندگی بیمه ایران


]]>
درباره بازاریابی محتوا چه می دانید 2017-06-18T07:33:40+01:00 2017-06-18T07:33:40+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/441 مهرنوش فلاحی همان گونه که همه ما می دانیم، در دنیای امروز که اینترنت، پل ارتباطی بین تمام نقاط دنیا شده است، لذا چشم پوشی از آن در فعالیت ها و کسب و کارها، تقریبا غیر ممکن است. امروزه برگ برنده در دست کسانی است که بتوانند فعالیت ها و محصولات خود را به تمام دنیا معرفی کنند و این کار فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است. راه اندازی یک سایت، با کیفیت و رتبه مناسب، سبب جذب کاربران زیادی به سمت شما می شود و در نتیجه شما در دنیای بیرون بیشتر شناخته می شود. هر فردی متناسب با نوع کسب و کار خود، می تواند یک سایت راه همان گونه که همه ما می دانیم، در دنیای امروز که اینترنت، پل ارتباطی بین تمام نقاط دنیا شده است، لذا چشم پوشی از آن در فعالیت ها و کسب و کارها، تقریبا غیر ممکن است. امروزه برگ برنده در دست کسانی است که بتوانند فعالیت ها و محصولات خود را به تمام دنیا معرفی کنند و این کار فقط از طریق اینترنت امکان پذیر است. راه اندازی یک سایت، با کیفیت و رتبه مناسب، سبب جذب کاربران زیادی به سمت شما می شود و در نتیجه شما در دنیای بیرون بیشتر شناخته می شود. هر فردی متناسب با نوع کسب و کار خود، می تواند یک سایت راه اندازی کند که مهمترین ان ها، سایت هایی است که افراد برای فروش محصولات خود راه اندازی می کنند.

زمانی که محصولی در سایتی معرفی می شود، کاربر کنجکاو می شود که بداند این محصول چیست، چه مزایا و معایبی دارد، کاربردهای آن چیست و چگونه می تواند از آن استفاده کند. مسلما اگر سایتی در کنار معرفی محصول به این سوالات نیز پاسخ دهد، کار کاربر را راحت نموده و از طرفی به نحوی اعتماد کاربر را نیز جلب کرده است. بنابراین صاحبان محصول باید در سایت خود، بخشی را به بازاریابی محتوا اختصاص دهند.


درباره بازاریابی محتوا چه می دانید


بازاریابی محتوا چیست

زمانی که شما محصولی را در سایت خود ارائه می کنید، مطلبی پیرامون جواب تمام سوالاتی که حس می کنید برای مشتریان پیش خواهد آمد را مطابق اصول تولید محتوا در سئو تنظیم نموده و در کنار معرفی محصول، لحاظ می کنید. هدف از این نوع تولید محتوا، معرفی بهتر محصول و جلب بیشتر مشتری برای خرید کالا است. زمانی که کاربر با این محصول روبرو می شود، به صورت رایگان می تواند از محتوای نوشته شده درباره محصول استفاده کند و سپس تصمیم بگیرد که آیا آن را خریداری نماید یا نه. توجه داشته باشید که مطالب باید کاملا به روز باشند و اطلاعات جدید در اختیار مشتری قرار دهند.

مراحل بازاریابی محتوا

قبل از این که به تولید محتوا برای محصول بپردازید باید به چند نکته توجه داشته باشید و مطابق با آن ها اقدام به نگارش کنید:

۱ – ابتدا شما باید مشتریان خود را بشناسید و بدانید آن ها درباره محصول مورد نظر، به دنبال چه اطلاعتی هستند که این کار را با جست و جو در وب سایت های رقبا و خواندن نظر مشتریان می توانید انجام دهید.

۲ – در فروش محصول باید روش های تبلیغاتی مناسبی را در پیش گرفت که یکی از این روش ها، همان بازاریابی محتوا است. زمانی  که مشتری ملاحظه کند که شما دلسوزانه تمام اطلاعات را رایگان، در اختیار او قرار داده  اید مسلما بیشتر به شما اطمینان می کند.


منبع: درباره بازاریابی محتوا چه می دانید

3 افسانه‌ درباره رنکینگ سایت‌ها که هرگز نباید باور کنید
]]>
آغاز سئو سایت اورژانس سرویس 2017-06-17T08:47:44+01:00 2017-06-17T08:47:44+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/440 مهرنوش فلاحی آغاز سئو سایت اورژانس سرویس توسط شرکت تخصصی فست سئو در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ با کلمات مربوط به نمایندگی برندهای لوازم خانگی. بعد از فعالیت های موفق بر روی سایت های microvawefix و wefixitt تصمیم گرفتیم تا برند اصلی شرکت اورژانس سرویس را با کلمات مربوط به نمایندگی برندهای مختلف در حوزه تعمیر لوازم خانگی سئو کنیم. امیدواریم در این زمینه نیز جواب  اعتماد کارفرمای خوبمان را بدهیم و سایتی فوق العاده و برازنده این شرکت را در صفحه اصلی گوگل به نمایش بگذاریم. برای این کار آغاز سئو سایت اورژانس سرویس توسط شرکت تخصصی فست سئو در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ با کلمات مربوط به نمایندگی برندهای لوازم خانگی. بعد از فعالیت های موفق بر روی سایت های microvawefix و wefixitt تصمیم گرفتیم تا برند اصلی شرکت اورژانس سرویس را با کلمات مربوط به نمایندگی برندهای مختلف در حوزه تعمیر لوازم خانگی سئو کنیم. امیدواریم در این زمینه نیز جواب  اعتماد کارفرمای خوبمان را بدهیم و سایتی فوق العاده و برازنده این شرکت را در صفحه اصلی گوگل به نمایش بگذاریم. برای این کار مدت زمان نسبتا طولانی را در نظر گرفتیم تا بتوانیم تمام نیازهای کاربران را پوشش دهیم و بهترین نتایج را به ارمغان بیاوریم.

آغاز سئو سایت اورژانس سرویس

منبع» آغاز سئو سایت اورژانس سرویس

]]>
با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید 2017-06-13T09:10:29+01:00 2017-06-13T09:10:29+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/439 مهرنوش فلاحی با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید شاید جعبه پاسخ یا Featured Snippet از آن معدود بخش‌هایی باشد که مثل یک دارو شفابخش و سریع‌ اثر وب سایتی را که مدت‌ها است فلج شده و بازدید کمی دارد را به حال و روز اول خود باز‌گرداند. Answer Box دقیقا مثل این است که گوگل بخواهد برای سایت ما تبلیغات سفارشی را به صورت کاملا رایگان انجام دهد.تنها هزینه‌ای که وب سایت‌ها برای این تبلیغات باید بپردازند استفاده از ترفند‌هایی است که باعث می‌شود گوگل محتوا یک سایت را به رسمیت بشناسد و ساختا با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید

 شاید جعبه پاسخ یا Featured Snippet از آن معدود بخش‌هایی باشد که مثل یک دارو شفابخش و سریع‌ اثر وب سایتی را که مدت‌ها است فلج شده و بازدید کمی دارد را به حال و روز اول خود باز‌گرداند. Answer Box دقیقا مثل این است که گوگل بخواهد برای سایت ما تبلیغات سفارشی را به صورت کاملا رایگان انجام دهد.

تنها هزینه‌ای که وب سایت‌ها برای این تبلیغات باید بپردازند استفاده از ترفند‌هایی است که باعث می‌شود گوگل محتوا یک سایت را به رسمیت بشناسد و ساختار آن را با محتوا جستجو شده توسط کاربر متناسب بداند.شما هم می‌توانید در Featured Snippet گوگل سهیم باشید؛ کافی است از سه ترفند زیر استفاده کنید و با محتوا سایت خود Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید.

تسخیر پاسخ‌های Featured Snippet گوگل

راه‌های زیر به گوگل کمک می‌کند مطالب سایت شما را برای نمایش در Featured Snippet در نظر داشته باشد:۱٫ تنظیم مناسب ساختار اطلاعات۲٫ نمایش مختصر اطلاعات۳٫ استفاده از کنسول گوگل برای کراول مجدد سایت

تنظیم مناسب ساختار اطلاعات

ساختار یک مطلب باید حاوی بخش‌های کلید زیر باشد تا از دید گوگل پنهان نماند:

۱٫ لیست اطلاعاتی منظم

۲٫ لیست اطلاعات نامنظم

۳٫ متن پاراگراف‌بندی شده توسط نویسنده

۴٫ داده‌هایی که در جدول طبقه‌بندی شده‌اند

۵٫ سرتیتر یا هدینگ مطلباز تمام موارد ذکر شده هدینگ یا سرتیتر‌هایی که برای یک پاراگراف انتخاب می‌شوند بیش‌ترین تاثیر را در سئو سایت دارند.

به تصویر زیر توجه کنید:

featured snippet 1

تمام مواردی که در این تصویر دیده می‌شوند در منبع اصلی به صورت تگ H2 دیده می‌شوند:

featured snippet 2

 جداول هم زبان طبیعی کامپیوتر‌ها هستند و گوگل آن‌ها را بیش از پاراگراف‌بندی دوست دارد. ویکی‌پدیا از بهترین و موفق‌ترین وب‌سایت‌هایی است که در جدول‌بندی محتوا خود خیلی خوب عمل کرده است:

featured snippet 3

نمایش مختصر اطلاعات

وقتی مردم می‌توانند به صورت رایگان از شیر گاو استفاده کنند هیچ وقت کسی فکر خرید گاو به سرش نمی‌زند! وقتی که محتوا سایت شما حاضر و آماده در صفحه اصلی گوگل نمایش داده می‌شود در واقع تبلیغات سفارشی گوگل تبدیل به تبلیغات ضد شما شده است! دیگر کسی نیازی ندارد برای مطالعه اصل مطلب وارد سایت شما شود و پاسخ‌های Featured Snippet گوگل برای او کافی است.به تصویر زیر نگاه کنید:

featured snippet 4

در این تصویر نویسنده همه آن چه که صاحبان حیوانات خانگی برای تنفس مصنوعی حیوانات خود باید بیاموزند را توضیح داده است. با این اوضاع به نظر نمی‌رسد دیگر کسی روی آدرس سایت کلیک  کند!اما در عوض مطلب زیر خیلی زیرکانه کاربر را به سمت مطالعه ادامه مطلب ترغیب می‌کند:

featured snippet 5

استفاده از کنسول گوگل برای کراول مجدد سایتهر چند که این راه دقیقا نمی‌تواند باعث شود وب سایت شما پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کند اما با ورود به Google Search Console و از طریق منو  Crawl می‌توان امید داشت سایت در آینده مجددا ایندکس می‌شود.


منبع: با این سه ترفند پاسخ‌های Featured Snippet گوگل را تسخیر کنید

 

شما هم می‌توانید در Featured Snippet گوگل سهیم باشید
]]>
نگاهی به جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل 2017-06-12T07:31:14+01:00 2017-06-12T07:31:14+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/438 مهرنوش فلاحی بر خلاف اکوسیستم نمایش که هزاران برند رنگارنگ در آن آمد و شد داشته‌اند و تکنولوژی‌های بسیاری را در غالب ابزارو وسایل مدرن به انسان تقدیم نموده‌اند بخش جستجو در گوگل در یک دهه گذشته چندان تغییری نداشته است. وقتی که به دنیا موتور جستجو  گوگل و کلیدی‌ترین بخش آن یعنی “جستجو” سر و گوشی به آب می‌دهیم متوجه یک تکرار، حرکتی که تقریبا مثل بی حرکتی است وو  در واقع سکون خاصی می‌شویم.هر چند که هنوز بسیاری از کاربران از طریق همین بخش “جستجو” گوگل در فضای وب کاوش می‌کنند و این کانال بر خلاف اکوسیستم نمایش که هزاران برند رنگارنگ در آن آمد و شد داشته‌اند و تکنولوژی‌های بسیاری را در غالب ابزارو وسایل مدرن به انسان تقدیم نموده‌اند بخش جستجو در گوگل در یک دهه گذشته چندان تغییری نداشته است. وقتی که به دنیا موتور جستجو  گوگل و کلیدی‌ترین بخش آن یعنی “جستجو” سر و گوشی به آب می‌دهیم متوجه یک تکرار، حرکتی که تقریبا مثل بی حرکتی است وو  در واقع سکون خاصی می‌شویم.

هر چند که هنوز بسیاری از کاربران از طریق همین بخش “جستجو” گوگل در فضای وب کاوش می‌کنند و این کانال همچنان بهترین و محبوب‌ترین راه تحقیق در جهان است اما هیچ گاه این بخش موضوع داغ و پر تغییری در دنیا نبوده است. باکس جستجو گوگل، سیستم تایپ کلمات و خلاصه رویه جستجو سال ۲۰۱۷ گوگل همان چیزی است که سال ۲۰۱۰ یا قبل‌تر شاهد آن بوده‌ایم!
همین جنب و جوش حلزون‌وار باعث شده این صنعت بزرگ از یک تغییرمهم و قدرتمند در یک دهه اخیر فناوری بی‌بهره بماند: جستجو مبتنی بر کاربران یا همان شخصی‌سازی جستجو برای کاربران!
در این گزارش نگاهی به جنب و جوش حلزون وار بخش جستجو در گوگل داشته‌ایم. نگاهی که نشان می‌دهد گوگل چندان هم که  فکر می‌کنیم بی‌عیب و نقص نیست و در این سال‌ها کمی از غافله عقبب  مانده است!

جستجو در گوگل

بررسی جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

دقیقا سال گذشته بود که گوگل با کمی سر و صدا سرویس “تطبیق مشتری” و “تبدیل درون فروشگاهی” را در حوزه بازاریابی موتور‌های جستجو معرفی نمود. این دو تغییر تنها و بزرگ‌ترین تحولات “جستجو” گوگل در این سال‌ها بودند که به صورت خلاصه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.
تطبیق با مشتری
آخرین تحول گوگل در این بخش یعنی “تطبیق با مشتری” ابزار خوبی برای بازاریابان است تا بتوانند پیشنهادات خود را بر اساس اطلاعات و داده‌های شخص اول ارائه دهند و از این طریق کمپین‌های بهتر و خلاقانه‌تری را راه‌اندازی کنند.
مثلا تا پیش از معرفی این ابزار جستجو عبارت “کارت اعتباری” در گوگل اکثر کاربران را به یک نتیجه واحد و عمومی هدایت می‌کرد؛ اما حالا هر بانک می‌تواند بر اساس CRM یا برنامه مدیریت ارتباط با مشتری خود تبلیغاتش را دقیقا جایی به کاربر نشان دهد که می‌داند بیش‌ترین کلیک را دریافت می‌کند.
نرخ تبدیل درون فروشگاهی
قابلیت بعدی که گوگل برای “جستجو ” بهتر ارائه کرد نرخ تبدیل درون فروشگاهی بود. قابلیتی که نظیر یک حلقه اتصالی فروشنده و کاربر را به هم وصل می‌کرد و به فروشنده این امکان را می‌داد تا دقیقا بداند تبلیغات صورت گرفته منجر به پرداخت درون فروشگاهی شده است یا نه.
کاربرد اصلی این قابلیت‌ها بیش‌تر زمانی مشخص می‌شود که فعالیت کاربران آفلاین است و می‌خواهیم بدانیم ارزش مالی هر جستجو کاربر چه قدر بوده است.


منبع: نگاهی به جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل

]]>
ارتباط در مقابل اعتبار : کدام لینک‌ها از ارزش بیش‌تری در سئو برخوردارند ؟ 2017-06-12T07:13:00+01:00 2017-06-12T07:13:00+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/437 مهرنوش فلاحی در دنیا ایده‌ال سئو همه چیز همان طور است که گوگل می‌خواهد. نویسندگان لینک‌ساز‌های حرفه‌ای هستند و هر لینکی که در وب  سایت‌ها می‌بینیم از جهت ارتباط و اعتبار در حد اعلا خود قرار دارند. اما آیا به عنوان یک انسان که همواره احتمال خطا در او وجود دارد می‌توان این قدر ایده‌ال در دنیا سئو زیست؟ دنیا سئو ما با تمام اشتباهاتی که در آن مرتکب می‌شویم و بعد از آن جریمه‌های  گوگلل را می‌پذیریم هیچ وقت ایده‌ال نخواهد شد. در این مواقع اولین سوالی که در بحث لینک در دنیا ایده‌ال سئو همه چیز همان طور است که گوگل می‌خواهد. نویسندگان لینک‌ساز‌های حرفه‌ای هستند و هر لینکی که در وب  سایت‌ها می‌بینیم از جهت ارتباط و اعتبار در حد اعلا خود قرار دارند. اما آیا به عنوان یک انسان که همواره احتمال خطا در او وجود دارد می‌توان این قدر ایده‌ال در دنیا سئو زیست؟ دنیا سئو ما با تمام اشتباهاتی که در آن مرتکب می‌شویم و بعد از آن جریمه‌های  گوگلل را می‌پذیریم هیچ وقت ایده‌ال نخواهد شد. در این مواقع اولین سوالی که در بحث لینک‌سازی به ذهن کاربر می‌رسد این است که بداند اعتبار در ساخت لینک‌هایش اثر دارد یا ارتباط؟
آیا در تعیین لینک‌ها اعتبار و منبع مهم است یا ارزش و ربط مطلبی که بدان لینک می‌دهیم؟ برای پاسخ به این سوال بررسی مفصلی در سطح وب و لینک‌های به کار برده شده در معتبرترین و موفق‌ترین وب سایت‌ها دنیا انجام دادیم. نتیجه این بررسی را با هم به نظاره می‌نشینیم.

کدام لینک‌ها از ارزش بیش‌تری در سئو برخوردارند

کدام لینک‌ها از ارزش بیش‌تری در سئو برخوردارند

ارزش ارتباط در مقابل اعتبار در ساخت لینک‌ها

برای هر یک از معیار‌های زیر دیدگاه‌های مختلفی را بررسی خواهیم کرد:
ارتباط در لینک ‌دهی
۱٫ در تمامی دیدگاه‌هایی که درباره مرتبط بودن لینک‌ها وجود دارد یک رای مشترک دیده می‌شود: گوگل ممکن است معتبر بودن منبع لینک را جدی نگیرد اما از بی‌ارتباط بودن آن هرگز نمی‌گذرد!
۲٫ لینک‌های مرتبط بیش‌ترین ترافیک طبیعی را به سمت وب‌سایت‌هایی هدایت می‌کند که هرگز شانس دیده شدن توسط گوگل را نداشته‌اند.
۳٫ ارتباط داشتن لینک به اصل مطلب فرصتی است برای رشد محتوا. برخی از کارشناسان ما در طول بررسی‌های صورت گرفته مشاهده کردند که وب سایت‌هایی با لینک‌های مرتبط هنوز هم شانس برای کسب اعتبار خواهند داشت؛ اما سایت‌هایی که ارتباط لینک را فقط به بهانه اعتبار آن نادیده می‌گیرند شاید فرصت دوباره‌ای نداشته باشند.

اعتبار در لینک‌دهی
اعتبار بیش‌تر امری شخصی است و این که بخواهیم منبع مطلب در در لینک ساختن در نظر بگیریم بستگی به شیوه تفکر نویسنده دارد. این که کاربران به چه میزان از یک مطلب استقبال کنند به لحاظ منطقی بیش‌تر به ارتباط مطلب بستگی دارد تا اعتبار آن.
نتیجه‌گیری :
به جرات می‌توان گفت که مبحث ساخت لینک، این مسئله مهم امروز، هرگز سیاه و سفید نیست. هر چند که نظرات مثبت در ارتباط لینک به مطلب تا اعتبار آن بیش‌تر است اما باید با دیدی خاکستری به این قضیه نگاه کرد.
بدون شک در مقیاس بزرگ کاربر به سند لینک شما اهمیت نمی‌دهد؛ بلکه تشنه مطلبی است که او را با جزئیات بیش‌تری آشنا کند.

منبع

نگاهی به جنب و جوش حلزون وار جستجو در گوگل
]]>
نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت 2017-06-08T06:45:53+01:00 2017-06-08T06:45:53+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/436 مهرنوش فلاحی در مقاله ای پیرامون ضریب بازگشت سایت و نحوه محاسبه آن صحبت کردیم و متوجه شدید که در واقع ضریب بازگشت، میزان جذابیت سایت شما را برای ترغیب به ماندن بازدید کننده در آن مشخص می کند. لذا هر وبمستر باید همیشه از میزان ضریب بازگشت سایت خود اطلاع داشته باشد تا بتواند برنامه های درست و مناسبی را برای پیشبرد سایت به سمت رتبه اول گوگل طراحی کند اما مسئله ای که مطرح است این است که قبل از این که به تحلیل ضریب بازگشت سایت بپردازیم باید مشخص کنیم که بازدیدکنندگان سایت ما در در مقاله ای پیرامون ضریب بازگشت سایت و نحوه محاسبه آن صحبت کردیم و متوجه شدید که در واقع ضریب بازگشت، میزان جذابیت سایت شما را برای ترغیب به ماندن بازدید کننده در آن مشخص می کند. لذا هر وبمستر باید همیشه از میزان ضریب بازگشت سایت خود اطلاع داشته باشد تا بتواند برنامه های درست و مناسبی را برای پیشبرد سایت به سمت رتبه اول گوگل طراحی کند اما مسئله ای که مطرح است این است که قبل از این که به تحلیل ضریب بازگشت سایت بپردازیم باید مشخص کنیم که بازدیدکنندگان سایت ما در کدام دسته قرار دارند و سپس تحلیل ضریب بازگشت را براساس تحلیل آن گروه از بازدیدکنندگان انجام  دهیم.

نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

انواع بازدیدکنندگان سایت

۱- کاربران ورودی از طریق لینک دهی سایت
شاید ر برخی از سایت ها مشاهده کرده باید که تبلیغاتی ارائه شده که در انتهای آن جملاتی از این قبیل وجود دارد: ” مطالب دیگر سایت ما را دنبال کنید” و یا ” از سایت ما دیدن فرمایید” و سپس لینک سایت قرار گرفته است. کاربرانی که از این طریق وارد سایت شما می شوند، صرفا کنجکاو هستند که بفهمند محیط سایت شما چگونه است و برای ان ها محتوای سایت مهم نیست لذا ممکن است زمان زیادی را در سایت شما باقی نماند.
۲- سایت های ارجاع دهنده نامناسب
برخی از سایت ها صرفا برای این طراحی شده اند که حجم انبوهی از اطلاعات را از اینترنت گرفته و در سایت خود در اختیار کاربر قرار دهند به این سایت ها، ارجاع دهنده کم ارزش یا نا مناسب می گویند بنابراین افرادی که از سایت ها بیشتر بازدید می کنند، به دنبال همین دسته مطالب هستند حال اگر این افارد از طریق این سایت ها به سایت شما که مطالب به روز دارد هدایت شوند، چون انتظار دیدن مطالب جدید را نداشته اند و به دنبال همان گروه مطالبند، سریع سایت شما را ترک می کنند.
۳- بازدیدکنندگان ثابت
افرادی که مدام به سایت شما سر می زنند و مطالب را مطالعه می کنند که این افراد نقش مهمی در ضریب بازگشت سایت دارند البته  اگر تعداد دفعات مراجعه کاربر به سایت بیشتر از دفعات به روز رسانی باشد و خیلی سریعع سایت را ترک می کند چون آن روز هنوز مطلب جدید در سایت نگذاشته ای و مطالب قبلی برای ان ها تکراری است.
۴- کاربران ورودی از طریق موتور جست و جو
این دسته از کاربران عبارت خاصی که جز کلمات کلیدی شما هست را در گوگل سرچ کرده و از این طریق وارد سایت شما می شود پس چون دنبال آن مطلب بوده در سایت شما می ماند و مطلب را مطالعه می کند. لذا شناسایی کلمات کلیدی که گوگل برای ان جایگاه خاصی قائل است در جذب کاربر و ضریب بازگشت سایت شما بسیار اهمیت دارد.


منبع: نحوه تحلیل و بررسی ضریب بازگشت سایت

منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست
]]>
منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست 2017-06-07T11:05:03+01:00 2017-06-07T11:05:03+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/435 مهرنوش فلاحی همان گونه که می دانید، مخاطبین سایت ها، کاربران هستند و رقابت سایت های هم موضوع، به سمت جذب کاربران بیشتر به سمت خود است. در واقع تمام تلاش افراد بر این است که سایتی با محیط و مطالب جذاب و محصولات برند و مفید طراحی کنند که کاربر در زمان ورود به آن سایت، به ماندن بیشتر در سایت و استفاده از مطالب و محصولات، ترغیب شود. پس متوجه شدید که میزان جذابیت سایت شما توسط بازدیدکنندگان و میزان توقف آن ها در سایت مشخص می شود و برای سنجش این جذابیت، از معیاری به نام ضریب بازگشت یا Bounce Rate استفاده همان گونه که می دانید، مخاطبین سایت ها، کاربران هستند و رقابت سایت های هم موضوع، به سمت جذب کاربران بیشتر به سمت خود است. در واقع تمام تلاش افراد بر این است که سایتی با محیط و مطالب جذاب و محصولات برند و مفید طراحی کنند که کاربر در زمان ورود به آن سایت، به ماندن بیشتر در سایت و استفاده از مطالب و محصولات، ترغیب شود. پس متوجه شدید که میزان جذابیت سایت شما توسط بازدیدکنندگان و میزان توقف آن ها در سایت مشخص می شود و برای سنجش این جذابیت، از معیاری به نام ضریب بازگشت یا Bounce Rate استفاده می شود.


ضریب بازگشت یا Bounce Rate

تعریف کلی از ضریب بازگشت

ضریب بازگشت به تعداد کل کاربرانی گفته می شود که زمانی که وارد سایت شما می شوند، بلافاصله و بدون بررسی سایت، آن را ترک می کنند و لذا به آن درصد خروج یا نرخ پرش هم گفته می شود. پس همان طور که متوجه شدید، ضریب بازگشت در واقع یک  معیار منفی برای سایت است یعنی هر چه ضریب بازگشت بیشتر باشد یعنی تعداد پرش کاربر از سایت شما بیشتر بوده و نشان می دهد که سایت شما چقدر ضعیف است.

نحوه محاسبه ضریب بازگشت و دلیل اهمیت آن

برای محاسبه ضریب بازگشت، ما باید تعداد خروجی های کاربران بلافاصله پس از ورود را به کل تعداد بازدیدکنندگان سایت تقسیم کنیم و نه این که فقط به تعداد خروجی های آنی توجه داشته باشیم. اما دلیل این که چرا دانستن ضریب بازگشت لازم است این است که این شاخص، میزان موفقیت سایت شما را در میان رقبا تعیین می کند.
اگر ملاحظه نمودید که ضریب بازگشت در حال افزایش است، این بدان معنی است که سایت شما دچار ضعف شده است و شما باید  با اقداماتی مثل به روز رسانی بیشتر، جذاب تر کردن محتواهای سایت و حتی طراحی سایتت و… ، سایت خود را از نابودی نجات دهید زیرا به طور تقریب اگر ضریب بازگشت به بالای ۸۰ درصد برسد، سایت شما در سراشیبی تند زوال قرار گرفته است.
از طرفی اگر ملاحظه نمودید که روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت در حال افزایش است ولی در کنار آن میزان ضریب بازگشت نیز به موازات افزایش تعداد بازدیدکنندگان افزایش می یابد، این اتفاق خوبی نیز و در دراز مدت تاثیر منفی خود را نشان خواهد داد لذا هرچه روزانه تعداد بازدیدکنندگان سایت زیاد و ضریب بازگشت کم شود، یعنی سایت شما به سمت رتبه بندی عالی حرکت می کند.


منبع: منظور از ضریب بازگشت یا Bounce Rate چیست

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن
]]>
لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن 2017-06-06T10:36:51+01:00 2017-06-06T10:36:51+01:00 tag:http://seobase.mihanblog.com/post/434 مهرنوش فلاحی یکی از روش های بهینه سازی سایت، تولید محتوا است. زمانی که شما مقاله ای برای سایت خود می نویسید، لینکی به آن صفحه که  این مقاله در آن وجود دارد اختصاص می دهید به این قبیل از این که که متعلق به سایت خود شما هستند و هر کدام یک صفحه خاص را نشان می دهد، لینک های داخلی گفته می شود.هر صفحه از هر سایتی باید یک لینک داشته باشد تا گوگل در زمانی که قصد بررسی سایت را دارد، بتواند به تمام صفحات رجوع کند و از محتویات آن ها با خبر شود. همان گونه که قبلا گفته ایم، گوگل رتبه بن یکی از روش های بهینه سازی سایت، تولید محتوا است. زمانی که شما مقاله ای برای سایت خود می نویسید، لینکی به آن صفحه که  این مقاله در آن وجود دارد اختصاص می دهید به این قبیل از این که که متعلق به سایت خود شما هستند و هر کدام یک صفحه خاص را نشان می دهد، لینک های داخلی گفته می شود.
هر صفحه از هر سایتی باید یک لینک داشته باشد تا گوگل در زمانی که قصد بررسی سایت را دارد، بتواند به تمام صفحات رجوع کند و از محتویات آن ها با خبر شود. همان گونه که قبلا گفته ایم، گوگل رتبه بندی سایت را براساس هر صفحه جداگانه انجام می دهد و ممکن است رتبه شما از نظر یک صفحه بالا باشد ولی در صفحه دیگر شما افت رتبه داشته باشید. لینک های داخلی باید به هم ارتباط داشته باشند تا موتور جستجو راحت بتواند به همه دسترسی پیدا کند و یک شبکه شبیه تار عنکبوت ایجاد شود.
ساختار عنکبوتی یا هرمی به این صورت است که در یک سایت، از صفحه اصلی به صفحات فرعی دسترسی پیدا کرد و وقتی وارد هر یک از این صفحات فرعی می شوید، می توانید به صفحات دیگر دسترسی پیدا کنید. اما در لینک دهی نباید افراط نمود و زیاده روی کرد زیرا در این صورت کاربر خسته خواهد شد چون هدف از لینک های داخلی، دسترسی سریع تر کاربر به مطالب و افزایش بازدید است.

لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

دلایل اهمیت لینک های داخلی در بهینه سازی سایت

به طور کلی، وجود لینک های داخلی به چند دلیل اهمیت دارد و وبمسترها نباید از ان غافل شوند:
۱- زمانی که هر صفحه سایت شما، یک لینک داشته باشد، کاربر راحت تر می تواند به مطالب دسترسی پیدا کند و این به خصوص در زمانی که شما بخواهید از شبکه های اجتماعی برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید، اهمیت بیشتری می یابد.
۲- همچنین وجود لینک های داخلی باعث می شود که کاربر از یک متن بتواند به مقالات دیگر دسترسی پیدا کند پس سرگرم خواندن مطالب می شود و در نتیجه ضریب بازگشت سایت شما کم می شود.
۳- وجود لینک هاید اخلی برای خود وبسمتر ها هم مفید است زیرا زمانی که بخواهند به یک کاربر درباره یکی از مقالات اطلاعاتی دیگر بدهند یا پاسخ آن ها را بدهند، راحت تر می توانند به آن مقاله دسترسی پیدا کنند.
۴- وجود لینک های داخلی باعث می شود که رنکینگ بین صفحات سایت تقسیم شود.


منبع: لینک داخلی (Cross-linking) و اهمیت وجود آن

آیا گرفتن رتبه بالا بدون سئو شدنی است؟
]]>